FDND Docs

Organisatie

Dit document beschrijft organisatieinrichting bij FDND en biedt handvatten aan docenten en management.

Structuur

Agile organisatie

Om dicht bij het beroepenveld te blijven wordt de organisatie van de Ad Frontend Design & Development ingericht volgens de Agile organisatiestructuur (Spotify-model). Dit houdt in dat we studenten en docenten indelen in tribes, squads, chapters en guilds. Nota bene: we spreken bij FDND dus niet over klassen!

Tribes, Squads, Chapters en Guilds

Tribes zijn de grootste organisatie-eenheid en kunnen vergeleken worden met een cluster bij andere opleidingen. Een tribe bestaat uit maximaal 100 personen, bestaande uit docenten én studenten. Één docent is tribe leader (0,2 fte) en is verantwoordelijk voor de coördinatie, roostering en evaluatie van onderwijsactiviteiten van de tribe. De tribe leader is de 1e contactpersoon voor docenten binnen de tribe, er is binnen tribes een regelmatige overlegstructuur en docenten weten van elkaar wat er speelt. Een tribe bestaat uit maximaal vier squads.

Squads zijn een kleinere organisatie-eenheid binnen een tribe en kunnen vergeleken worden met een klas bij andere opleidingen. Een squad bestaat uit maximaal 25 personen, docenten én studenten. Één docent is squad-leader (0,45 fte) en eindverantwoordelijk voor het dagelijks onderwijs van een squad. De squad-leader kent alle studenten in de squad en begeleidt deze bij het volbrengen van leertaken. De squad-leader verzorgt workshops, talks en overlegt en stemt af met co-teachers en gastsprekers. Ook neemt de squad-leader deel aan overleg binnen de tribe.

Chapters zijn groepen docenten en professionals met een bepaald expertise (bijvoorbeeld API nerds/ node.js/ design languages etc.) die met regelmaat bijeen komen om ervaring te delen en ontwikkeling bij te houden.

Guilds zijn groepen docenten én studenten met een gedeeld kenmerk, bijvoorbeeld een guild voor studenten die extra aandacht nodig hebben, een guild voor engels, een guild voor hoogvliegers, een guild die het opleidingsmodel itereert, een guild die leertaken bijwerkt, een toetscommissie, opleidingscommissie et cetera.

Organigram

Schooljaar 2024/25 (LWB)

jaar 1: 2 squads, 1 tribe jaar 2: 2 squads, 1 tribe

Schooljaar 2023/24 (SAR)

jaar 1: 3 squads, 1 tribe jaar 2: 2 squads, 1 tribe

Schooljaar 2022/23 (SAR)

jaar 1: 3 squads (80?), 1 tribe jaar 2: 1 squad (10), 1 tribe

Schooljaar 2021/22 (LWB)

jaar 1: 1 squad (14), 1 tribe

Sociocratie

Rollen

Co-teacher (0,1 - 0,4 fte)

De Ad FDND vraagt van docenten dat zij naast inhoudsdeskundige en beoordelaar ook begeleider zijn die samen met de student het leerproces van de student stimuleert en vormgeeft.

Een co-teacher:

  • Heeft een van de of een combinatie van de expertises Frontend-developer, Interaction Designer of Digital Designer;
  • Begeleid studenten bij het volbrengen van deel- en leertaken;
  • Verzorgt af en toe een talk of een workshop in afstemming met squad-leader(s);
  • Overlegt en stemt af met de squad-leader;
  • Neemt deel aan Standup, Plan & Review en Retrospective meetings.
  • (In het geval van assesorschap) Heeft deelgenomen aan de assessorentraining of is bereid deze te volgen;

Squad-leader (0,5 fte)

De Ad FDND vraagt van docenten dat zij naast inhoudsdeskundige en beoordelaar ook begeleider zijn die samen met de student het leerproces van de student stimuleert en vormgeeft.

Een squad-leader:

  • Heeft een van de of een combinatie van de expertises Frontend-developer, Interaction Designer of Digital Designer;
  • Heeft de basiskwalificatie didactische bekwaamheid (BDB) en de basiskwalificatie examinator (BKE) of is bezig deze te behalen;
  • Heeft deelgenomen aan de assessorentraining of is bereid deze te volgen;
  • Is eindverantwoordelijk voor het leerproces binnen de squad;
  • Kent de studenten in de squad en begeleidt bij het volbrengen van deel- en leertaken;
  • Is op de hoogte van en draagt bij aan de invulling van het onderwijsprogramma;
  • Verzorgt regelmatig talks en workshops in afstemming met andere squad-leaders;
  • Overlegt en stemt af met co-teachers en gastsprekers;
  • Neemt deel aan Standup, Plan & Review en Retrospective meetings.

Tribe-leader (0,2 fte)

Maximaal vier squads vormen een tribe en deze hebben een tribe-leader. Bij meer tribes worden verantwoordelijkheden gedeeld door meerdere tribe-leaders. Één tribe leader is aanspreektpunt voor het opleidingshoofd.

Een tribe-leader:

  • Heeft een van de of een combinatie van de expertises Frontend-developer, Interaction Designer of Digital Designer;
  • Heeft basiskwalificatie didactische bekwaamheid (BDB), basiskwalificatie examinator (BKE) en assessorcertificering of is bezig deze te behalen;
  • Is eindverantwoordelijk voor het leerproces binnen een tribe bestaande uit maximaal vier squads;
  • Is eindverantwoordelijk en draagt bij aan de invulling van het onderwijsprogramma;
  • Is eindverantwoordelijk en neemt deel aan Standup, Plan & Review, Programmacoordinatie en Retrospective meetings.
  • Is eindverantwoordelijk en aanspreekpunt voor cijfers (SIS), onderwijs en examenregelement (OER), studiegids, open dagen, studiekeuzecheck, communicatie, facilitair, personeel en cyclus, instroom, mbo/hbo doorstroom en afstemming met FDMCI en HvA.
  • Is eindverantwoordelijk voor borging van de PDSA-cyclus.

Alliance Officer (0,2 fte)

Maximaal drie tribes vormen een alliance en deze hebben een alliance officer. De alliance officer maakt het mogelijk om meerdere tribes samen te laten werken aan grote projecten en organiseert de verbinding tussen FDND en de beroepspraktijk.

Een Alliance Officer:

  • Is eindverantwoordelijk voor het embedden van projecten en design challenges van echte opdrachtgevers in het onderwijs;
  • Is eindverantwoordelijk voor het organiseren van externe co-teachers, experts uit het vakgebied die naast een squad leader één of meerdere sprint meedraaien in een squad;
  • Is eindverantwoordelijk voor het organiseren van talks en workshops door expert uit het vakgebied;
  • Is eindverantwoortdelijk voor het verbinden van technische partijen aan het onderwijs (hosting, cms systemen);
  • Is eindverantwoordelijk voor het organiseren van FDND evenementen (EXPO's, stagemarkten, afstuderen, werkveldsessies);
  • Is mede verantwoordelijk voor stages en het contact leggen met en onderhouden van relevante stagebedrijven;
  • Is eindverantwoordelijk voor het managen van alle externe FDND contacten;
  • Neemt deel aan Standup, Plan & Review, Programmacoordinatie en Retrospective meetings.

Assessoren

De examencommissie stelt jaarlijks voor elk blok assessoren (examinatoren) aan op voordracht van de tribe-leader van de Ad Frontend Design & Development (namens het opleidingshoofd). De docent als assessor is aantoonbaar gekwalificeerd voor het beoordelen van opdrachten en beschikt minimaal over een Basis Kwalificatie Examinering (BKE). De basiscriteria die bij het aanwijzen van assessoren worden gehanteerd, zijn:

  • voor alle beoordelingen geldt dat de examinator minimaal beschikt over een diploma op bachelorniveau;
  • nieuwe docenten die nog niet geschoold zijn in ontwikkelingsgericht begeleiden en/of nog niet aangewezen zijn als examinator, worden begeleid door een ervaren begeleider en/of beoordelaar;
  • een beoordelaar volgt regelmatig scholing/ kalibratiesessies om de eigen deskundigheid ten aanzien van toetsen en feedback geven te vergroten;
  • kent de beroepspraktijk;
  • assessoren zijn gecertificeerd in het beoordelen van beroepsproducten op eindniveau alsmede het afnemen van een portfolio-assessment.

In samenwerking met de HvA Academie is een professionaliseringstraject vormgegeven, gericht op toetsen en beoordelen op niveau 5 en coachend begeleiden, waaronder het geven van feedback. Het docententeam en leden van de examencommissie zullen dit professionaliseringstraject volgen.

Opleidingscommissie

Bij aanvang van de opleiding in september 2021 zal zo snel mogelijk gestart worden met het formeren van een opleidingscommissie (OC) bestaande uit twee docenten en twee studenten. De rechten en plichten van deze commissie zijn vastgelegd in een HvA breed reglement. In de opstarase van de opleiding is veelvuldig overleg met de OC belangrijk. Daarom overleggen zij naast de eigen vergaderingen eenmaal per zes weken met de tribe leaders en eenmaal per blok met de opleidingsmanager van de bachelor Communicaon and Mulmedia Design over de kwaliteit van de opleiding, de uitkomsten van onderwijsevaluaes en de uitvoering van de Onderwijs- en Examenregeling (OER). De uitkomsten van deze gesprekken worden besproken met het docententeam en zijn sturend voor de onderwijsontwikkeling.

Vergaderprogramma

Standup Meeting

Wekelijkse ontmoeting om het werk te organiseren, leren te faciliteren en productiviteit en effectiviteit te verbeteren.

Tribe-leaders, squad-leaders en co-teachers treffen elkaar wekelijks op maandag tussen 13.00 - 13.30 (liever 13.15!). We bespreken per persoon het volgende:

  • Wat heb je gedaan?
  • Waar heb je hulp bij nodig?
  • Wat ga je aankomende week doen?
  • Wat komt er in de nabije toekomst aan? (aan/afwezigheid)

Belangrijk is dat we tijdens een standup NIET in detail treden of problemen gaan oplossen. Eventuele nieuwe taken worden opgenomen in de Todo kolom en nog niet in de backlog geplaatst!

Programmacoördinatie meeting

Wekelijkse ontmoeting voor coordinatie van het onderwijsprogramma.

Tribe-leaders treffen elkaar wekelijks op donderdag tussen 9.30 - 11.00. Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • De planning op programma.fdnd.nl;
  • Aanmaken van taken met betrekking tot het programma;
  • Bespreken van drivers en ideeën en daar uit volgende taken.

Belangrijk is dat taken worden aangemaakt in de Todo kolom en nog niet in de backlog geplaatst!

Planning & Review Meeting

Wekelijkse ontmoeting om het werk te plannen, taken te verdelen en voortgang te bewaken.

Tribe-leaders, squad-leaders en eventueel co-teachers treffen elkaar wekelijks op vrijdag tussen 13.00 - 14.00. Onderwerpen die worden behandeld zijn:

  • Planning op programma.fdnd.nl bekijken;
  • Planbord gezamenlijk en in overleg bekijken en bijwerken: Todo, Backlog, In progress, Review;
  • Taken in de kolom Done gezamenlijk sluiten;
  • Nieuwe taken verdelen en claimen (mag met meer personen);
  • Aanwezigheid huidige (en aankomende) sprint bespreken.

Higher Education Agile Learning (HEAL)

We besteden elk blok tijd aan het reflecteren op eerdere ervaring, leren hiervan en beslissen hoe we onze werk- en onderwijsprocessen kunnen verbeteren.

Vier keer per jaar treffen alle tribe-leaders, squad-leaders en co-teachers elkaar tijdens een Higher Education Agile Learning (HEAL) ontmoeting om te reflecteren op de afgelopen periode. Een HEAL neemt een dagdeel (4 uur) in beslag en is opgenomen in de jaarplanning.

360º feedback

Twee keer, rond de Midterm, staat de HEAL in het teken van een 360º feedback sessie waarin teamleden elkaar in rondes feedback geven op basis van de resultaatgebieden uit de HvA brede Hay-profielen voor docenten. Deze resultaatgebieden zijn:

  • Algemeen: Algemene indruk van betreffende collega.
  • Onderwijsontwikkeling: Vernieuwing van de opzet en uitvoering van onderwijsonderdelen.
  • Onderwijsuitvoering: Voorbereiden en verzorgen van onderwijsonderdelen en het beoordelen van studenten.
  • Onderwijsevaluatie: Evalueren van de opzet en uitvoering van onderwijs (inclusief toetsing) en voorstellen van mogelijke verbeteringen in didactiek en/of inhoud.
  • Begeleiding van studenten: Uitvoeren van studentbegeleiding en (studieloopbaan-)coaching.
  • Kennispartner in het vakgebied: Uitdragen en openbaar maken van kennis van het eigen vakgebied/ onderzoeksgebied/ specialisme/ practice based evidence-methodieken, intern en extern, alsmede onderhouden, uitbouwen en benutten van contacten met het beroepenveld en andere belanghebbenden.
  • Participatie: Actieve deelname aan het docententeam.
  • Vitaliteit: De balans tussen werk en privé (voor zover de collega dit publiek wil delen).
Retrospect

Twee keer, rond de Endterm, staat de HEAL in het teken van een retrospective. Het doel van de meeting is de organisatie en het onderwijs aan te passen aan de situatie en context waar ze zich in bevind. De retrospective meeting wordt gefaciliteerd en voorbereid door tribe-leaders en kent een vaste structuur. Het resultaat van een retrospective meeting zijn veranderingen in onderwijs- en organisatieprocessen, nieuwe taken, gezamenlijke beslissingen en drivers die een beslissing behoeven. De vijf fasen van een retrospective meeting zijn:

  1. Inchecken
  2. Informatie verzamelen
  3. Inzichten genereren
  4. Beslissen wat we gaan doen
  5. Sluiting

Een hulpmiddel voor het plannen van activiteiten voor de verschilende fases is retromat.org.

Kwaliteitsborging

De HvA heeft als missie om studenten op te leiden tot professionals die beschikken over de kennis en competenties die nodig zijn om een vooraanstaande rol te spelen in beroepspraktijk en in de samenleving. Onderwijskwaliteit gaat om het realiseren van deze missie en om hoe we er als instelling voor zorgen dat studenten het onderwijs uitdagend vinden en de opleiding ervaren als een goede voorbereiding op hun professionele toekomst.

Binnen de HvA en de opleiding vinden veel activiteiten plaats om de kwaliteit van onderwijs te evalueren. Deze paragraaf schetst de visie op kwaliteitszorg van FDND. Er wordt ingegaan op kwaliteitscultuur en het systematisch reflecteren op onderwijskwaliteit middels de PDSA-cyclus.

Onderwijskwaliteit is van alle studenten en medewerkers. Voor onderzoek en advies naar onderwijskwaliteit heeft het cluster media en design een kwaliteitsmedewerker die docenten en studenten van informatie voorziet. De kwaliteitsmedewerker werkt samen met de kwaliteitsadviseur en -onderzoeker van afdeling O&O binnen FDMCI voor afstemming, gezamenlijk onderzoek en kennisdeling.

Kwaliteitscultuur

In het kwaliteitsbeleid van de HvA ‘Reflecteren en leren, samenwerken aan kwaliteit’ worden de uitgangspunten van kwaliteitscultuur benoemd. FDND implementeert deze uitgangspunten als volgt:

  • Wij vormen een professionele leergemeenschap binnen het frontend vakgebied. Al onze docenten zijn vakbekwaam en leren van elkaar en met elkaar door: 1) samen voor de klas te staan, 2) actief nieuwe kennis en inzichten te delen, 3) naar interesse deel te nemen aan guilds, 4) samen training op gebied van didactiek te volgen en 5) samen frontendconferenties te bezoeken. Ook onze studenten leren van elkaar en met elkaar, (be)geleid door onze docenten.

  • Wij hebben zeer betrokken studenten die binnen het programma in toenemende mate eigenaar zijn van hun eigen leerproces. Dit is verankerd in een van de funderende principes van de opleiding: Student aan het roer. Studenten zitten de opleidingscommissie voor en organiseren panelsessies voor het kwalitatief interpreteren van (blok)enquête resultaten. Tweedejaars studenten zijn mentor voor eerstejaars, groeien daarmee in hun frontenderschap en dragen hun opgedane kennis over.

  • Wij hebben een Alliance Officer welke verantwoording draagt voor het partners in education programma. De frontend beroepspraktijk staat centraal in de opleiding, dit is verankerd in een van de funderende principes: Praktijkvraagstukken in een rijke leeromgeving. Het beroepenveld draagt bij aan de opleiding in de rol van opdrachtgever, co-teacher, gastspreker of code-design reviewer. Opdrachtgevers dragen projecten aan waar onze studenten in leren. Co-teachers staan met onze squad-leaders voor de klas en helpen studenten op expertise bij hun leergang. Gastsprekers verzorgen inspirerende talks - onze we♥web sessies - over hun frontenderschap. Code-design reviewers geven studenten inhoudelijk feedback op hun werk.

  • Onze docenten vormen een resultaatverantwoordelijk team, georganiseerd volgens de sociocratie, en vallen organisatorisch direct onder de onderwijsmanager van het cluster Media & Design. Een overzicht staat in ons organigram. Verschillende opleidingsportefeuilles worden in overleg binnen het team verdeeld. Het team voelt zich gezamenlijk verantwoordelijk voor het gehele curriculum en het leerproces van studenten. Onze manier van werken wordt geconcretiseerd in het vergaderprogramma.

  • Wij werken iteratief op gebied van onderwijs (operations) en organisatie (governance) in lijn met de PDSA-cyclus. Alle facetten van ons onderwijs en onze organisatie staan beschreven in opleidingsdocumenten, deze hebben een lifecycle en worden in overleg en samenwerking met het bedrijfsleven op vier formele momenten geïtereerd tijdens HEAL-sessies. Opleidingsdocumenten zijn open source en kunnen op internet geraadpleegd en becommentarieerd worden door studenten, docenten, beroepenveld en elke andere geïnteresseerde. Itereren op gebied van onderwijs of organisatie betekent een aanpassing van de opleidingsdocumenten.

  • FDND is ambitieus, betrokken en betrouwbaar. Docenten geven het beste onderwijs wat ze kunnen geven. De leergemeenschap volgt ontwikkelingen in het frontend vakgebied op de voet. FDND-alumni worden gewaardeerd om hun frontenderschap en kunnen direct meedraaien binnen een professionele organisatie.

Visie op onderwijskwaliteit

FDND verzorgt hoogwaardig actueel frontend-onderwijs. Dit wordt gewaarborgd door openheid te geven over en kritiek te verwelkomen op alle facetten van onze organisatie en ons onderwijs. Alle documenten zonder AVG-impact zijn publiek toegankelijk via docs.fdnd.nl en iedereen met een GitHub account kan bijdragen of deelnemen aan discussies.

FDND hanteert een iteratieve werkwijze met vaste evaluatiemomenten in de vorm van retrospects. Tijdens deze bijeenkomsten worden inzichten uit verschillende kanalen samengebracht en verkend, en worden beslissingen op gebied van organisatie (governance) en onderwijs (operations) genomen.

Reflectiecyclus

De opleiding reflecteert systematisch op de kwaliteit van het onderwijsprogramma op curriculumniveau middels de Plan-Do-Study-Act-cyclus (PDSA). Wij formuleren plannen met doelen en ambities (Plan), verzamelen feedback tijdens en na uitvoering (Do), onderzoeken tijdens retrospects hoe de uitvoering is verlopen (Study) en formuleren acties voor verbetering (Act).

Voor het borgen van de kwaliteit van het onderwijsprogramma gaat de planvorming uit van:

  • Plan: de opleiding formuleert op basis van HvA beleid en de A3 van de faculteit elk kalenderjaar een One Page Strategy (OPS). Bij het opstellen zijn opleidingsmanager, (afvaardiging van) het docententeam en de opleidingscommissie betrokken. Daarnaast hanteren wij voor kwaliteitsborging de accreditatiestandaarden van de NVAO. Deze werkwijze is onderdeel van de richtlijn ‘Kwaliteit van de Basis’ welke de HvA hanteert om doorlopend inzicht te hebben en te sturen op kwaliteit.
  • Do: Activiteiten op het gebied van ontwikkelen, coördineren en uitvoeren van onderwijs zoals beschreven bij onderwijs waar de HEAL-sessies onderdeel van zijn. Hierbij horen deels ook de taken van de examencommissie (zie de borgingsagenda van de Examencommissie).
  • Study: Bij het evalueren van de kwaliteit van het onderwijs op curriculumniveau maakt de opleiding gebruik van verschillende kwantitatieve en kwalitatieve instrumenten. Hier zijn onder andere bij betrokken opleidingsmanager, docententeam, opleidingscommissie, examencommissie en onderwijsadviesraad.
  • Act: Elk jaar wordt medio oktober de One Page Strategy bijgesteld door het docententeam in samenspraak met de opleidingcommissie.

Docenten in de rol van tribe-leader zien toe op de borging van de PDSA-cyclus. Zij documenteren informatie op gebied van plannen en evaluaties en houden een actielijst bij in het planboard op MS-Teams.

Er is een aantal vaste momenten waarop de opleiding direct of indirect verantwoording aflegt over kwaliteit:

  • Accreditatie NVAO en midterm review (MTR). Eens in de zes jaar vindt externe accreditatie van de opleiding plaats en ongeveer halverwege dat traject organiseert de HvA een MTR. Hier wordt onderzocht of de opleiding voldoende scoort op de vier accreditatiestandaarden en het panel geeft adviezen mee aan de opleiding over wat er beter kan. De toets nieuwe opleiding (TNO) is uitgevoerd op 15 april 2021 en de MTR was 21 november 2024. De eerstvolgende accreditatie vindt voorjaar 2026 plaats.
  • Periodiek Management Overleg (PMO): tweemaal per jaar vindt een gesprek plaats met de decaan, directeur bedrijfsvoering van de faculteit en opleidingsmanagement. Hierin wordt de voortgang van de OPS besproken en wordt onder andere gekeken naar aandachtspunten die voortkomen uit verschillende informatiebronnen over onderwijskwaliteit. Deze gesprekken vinden plaats medio mei en oktober.
  • Kwartaalrapportages: Periodieke schriftelijke rapportage vanuit de faculteit richting het College van Bestuur waarin gerapporteerd wordt op de voortgang van KPI’s uit ‘Kwaliteit van de Basis’.

Onderwijsevaluatie

FDND zet een aantal kwantitatieve en kwalitatieve meetinstrumenten in om haar onderwijs te evalueren en HEAL-sessies te informeren. Per instrument wordt beschreven welke doelstellingen en kwaliteitscriteria worden gehanteerd en hoe wordt dat geëvalueerd.

Blokenquête

De blokenquête wordt door de kwaliteitsmedewerker van het cluster Media Design opgesteld. Dit gebeurt in navolging van de bij FDMCI ontwikkelde standaard vragenlijst met oog op vergelijkbaarheid met andere opleidingen. De tribe-leaders dragen eindverantwoordelijkheid voor het tijdens een lesmoment uitzetten van de blokenquête rond het eind van ieder blok. De kwaliteitsmedewerker publiceert de resultaten in de map Organisatie FDND > Metingen op het MS Teams kanaal van de docenten zodat die voor docenten inzichtelijk zijn. De resultaten worden besproken tijdens panelgesprekken en informeren de HEAL-sessies.

Panelgesprekken

Twee keer per jaar worden rond het eind van een semester panelgesprekken georganiseerd. Deze gesprekken worden door de kwaliteitsmedewerker en de opleidingscommissie panelgesprekken voorbereid en hebben als doel kwalitatief te duiden wat kwantitatief in meetinstrumenten geconstateerd is. Ter voorbereiding stelt de kwaliteitsmedewerker een lijst met opvallende resultaten op en nodigt de opleidingscommissie een representatieve groep studenten uit beide jaargangen uit. Verslaglegging wordt door de kwaliteitsmedewerker geanonimiseerd gedeeld in de map Organisatie FDND > Metingen op het MS Teams kanaal van de docenten, en door de opleidingscommissie ter informering meegebracht naar de eerstvolgende HEAL-sessie.

100 dagen monitor

De 100 dagen monitor is een door de HvA onder alle 1e jaars uitgezet meetinstrument. De tribe-leader jaar 1 draagt eindverantwoordelijkheid voor het tijdens een lesmoment onder de aandacht brengen van dit instrument. De kwaliteitsmedewerker publiceert de resultaten in de map Organisatie FDND > Metingen op het MS Teams kanaal van de docenten zodat die voor docenten inzichtelijk zijn. De resultaten worden besproken tijdens panelgesprekken en informeren de HEAL-sessies.

Nationale Studenten Enquête (NSE)

De NSE is een landelijk uitgezet meetinstrument. De tribe-leaders dragen eindverantwoordelijkheid voor het tijdens een lesmoment uitzetten van de NSE binnen de eerste week na publicatie. De kwaliteitsmedewerker publiceert de resultaten in de map Organisatie FDND > Metingen op het MS Teams kanaal van de docenten zodat die voor docenten inzichtelijk zijn. De resultaten worden besproken tijdens panelgesprekken en informeren de HEAL-sessies.